تحقیق و توسعه : بیشترین Object های مصرف کننده ترافیک

صفحه اصلی بهینه سازی سایت تحقیق و توسعه : بیشترین Object های مصرف کننده ترافیک

تحقیق و توسعه : بیشترین Object های مصرف کننده ترافیک

تاریخ انتشار : 11 سال پیش : 28 آگوست 2013 بازدید : 16213نمایش

اگر شما یک سایت پربازدید داشته باشید حتما شاهد مصرف ترافیک سایت خود خواهید بود ، دانستن اینکه چه Object هایی در سایت شما بیشترین ترافیک را مصرف می کنند خالی از لطف نیست .
شما چه حدس می زنید ؟ آیا پردازش فایل های داینامیک نظیر PHP بیشترین مصرف ترافیک را دارد ؟ یا فایل های استاتیک نظیر تصاویر ، فایل های جاوا اسکریپت و CSS ها و … ؟

ما آنالیز چند سایت پربازدید را مورد مطالعه قرار دادیم و این حقیقت آشکار که از چشمان ما دور مانده بود را اشکارا دیدیم ! بله ، خوشبختانه یا متاسفانه فایل های Dynamic با اینکه بیشترین مصرف پردازنده را برای پردازش دارند در عوض کمترین مصرف کنندگان پهنای باند هستند ، به عبارتی در بررسی ها مشخص شد این فایل ها بین ۱% تا ماکزیمم ۱۰ درصد از ترافیک سرور را مصرف می کنند.

تصویر زیر تصویر یکی از سایت های پربازدید ایران می باشد. (الکسای ۲۰۰ ایران) :

 

همان طور که مشاهده می کنید فقط کمتر از ۸ درصد ترافیک به فایل داینامیک مرتبط است.

از این بررسی ساده چه نتیجه ای می توان گرفت ؟
نتیجه این موضوع در واقع موجب پیدایش سرویس جدیدی به نام CDN یا همان انتشار محتوا در بستر شبکه شده است.
در واقع به جای آنکه سرور ها را در دنیا بر اساس مکان کشور ها ، سازماندهی نمایند با هزینه بسیار کمتر می توان مهمترین فاکتورهای افزایش سرعت لود وب سایت را که از نظر پردازش ، نیاز زیادی به پردازشگر ندارند را در نزدیک ترین محل به کاربران میزبانی کرده و کاربران از نزدیک ترین سرور اطلاعات را دریافت نمایند.

تصور کنید سایتی نظیر فیس بوک می بایست در ۵ قاره جهان دیتاسنتر ایجاد می کرد ! ایجاد هماهنگی بین چند دیتاسنتر و حفظ اطلاعات و پایداری چه عملیات طاقت فرسایی می توانست باشد. اما با ابداع این روش دیتاسنتر اصلی فیس بوک در کمال امنیت و کارایی در حال فعالیت بوده و فقط محتوای استاتیک را به سرورهای CDN خود در سرارسر جهان انتشار می دهد. این روش علاوه بر افزایش سرعت لود برای کاربران محلی ، موجب کاهش هزینه ها و بهبود رنکینگ گوگل نیز خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://www.p30web.org/?p=898

دیدگاه کاربران :

  • جهت تبادل نظر و گفتگو درباره تحقیق و توسعه : بیشترین Object های مصرف کننده ترافیک : میتوانید به انجمن پشتیبانی پی سی وب مراجعه نمایید.
  • آدرس انجمن تخصصی پی سی وب : forum.p30web.org
  • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.


گروه طراحی و برنامه نویسی پی سی وب ، طراحی سایت ، پشتیبانی سایت ، سئو و بهنیه سازی