سرور مجازی ارزان

سرور مجازی ارزان

تاریخ انتشار : 11 سال پیش : 02 ژوئن 2013 بازدید : 6174نمایش

یکی از سرویس هایی که به تدریج در حال تبدیل شدن به یک نیاز اساسی برای بسیاری از وب سایت هاست سرویس سرور مجازی است. پیش تر درباره ی اینکه سرور مجازی یا وی پی اس چیست و چه مزایایی دارد به اندازه ی کافی صحبت کردیم و گفتیم که در چه صورتی لازم است که شما نسبت به خرید سرورمجازی اقدام کنید.

 

اما از آنجا که سرور مجازی هزینه ای بالاتر از هاست اشتراکی دارد اغلب وبمسترها به دنبال سرور مجازی ارزان هستند، ولی به راستی چگونه و از کجا می توان این سرویس را به صورت ارزان قیمت تهیه نمود و آیا ارزان تر بودن سرور مجازی به کیفیت آن بستگی زیادی دارد؟
پاسخ این است که قطعاً قیمت سرور مجازی بستگی بسیار زیادی به امکانات و کیفیت آن دارد و نمی توان از یک سرویس ارزان قیمت انتظار کیفیت بالایی داشت.بنابراین بهتر است ما به فکر سرور مجازی با قیمت مناسب نیازمان باشیم. منظور ما این است که سعی کنیم هزینه ی اضافه ی سرویسی گرانتر از آن چیزی که نیاز داریم را تقبل نکنیم.
شما باید در نظر داشته باشید که چه عاملی سبب شده است به سمت استفاده از سرویس سرور مجازی بروید. از مهمترین عواملی که شما را مجبور به استفاده از سرورمجازی می کند:

افزایش مصرف پردازنده (سی پی یو) و حافظه موقت (رم) می باشد.

در این صورت شما باید سعی کنید بفهمید دقیقا مصرف شما تا چه اندازه افزایش پیدا کرده است و چه نوع سرورمجازی با چه میزان از منابع (سی پی یو و رم) نیاز دارید. البته در این گونه موارد مشکل اینجاست که مصرف در تمام روزهای هفته یا ماه و و در تمام ساعت شبانه روز معمولا به یک اندازه نیست و شما نیاز دارید سروری را خریداری کنید که پاسخگوی نیاز شما در ساعات اوج مصرف باشد هرچند که اغلب ساعات دیگر شبانه روز ممکن است مصرف شما پایین باشد در این رابطه توصیه این است که سعی کنید با یک سرورمجازی سطح پایین شروع کنید و اگر دیدید پاسخگو نیست آنرا ارتقاء دهید (این سخن با توجه به این مساله است که معمولا مصرف از صفر به صد نمی رسد و معمولا شما در این شرایط هستید که باید از هاست اشتراکی یا سرویس های نمایندگی هاست معمولی به سرور مجازی ارتقاء سرویس دهید).
عامل دیگری که شما را به سمت سرور مجازی می کشاند نیاز به امکانات اختصاصی است، مثلا در هاستهای اشتراکی فقط امکاناتی فعال هستند که مورد نیاز اکثر مشترکین آن سرور باشد و مواردی که خاص یک نفر باشد فعال نخواهد شد بنابراین آن یک نفر مجبور است از سرویسی استفاده کند که بتواند آن امکان را برای خود فعال کند (بسیاری از اکستنشن ها و امکانات مرتبط با امنیت سایت از این دسته هستند) بر همین اساس گاه حقیقت آن است که نیاز شما بر اساس مصرف بالاتر نیست که نیاز به خرید سرور مجازی گرانقیمت تر (به دلیل مستقیم بودن همبستگی امکانات و سخت افزار تخصیص داده شده با قیمت سرویس سرور مجازی) ندارید و با یک سرور مجازی ضعیف و ارزان قیمت هم نیازتان برطرف خواهد شد.

 

در پایان باید بگویم که پارامترهای زیادی در مورد خرید سرور مجازی وجود دارند که می توانید با مقایسه ی آنها دست به انتخاب سرویسی بزنید که ضمن داشتن کیفیت مورد نظر شما قیمت آن هم در حد تعادل باشد که از تحمیل هزینه ی اضافی به خود جلوگیری نمایید.
به عنوان مثال قیمت سرویس های سرور مجازی ایران و هاست ایران با قیمت سرویس های خارج از کشور تفاوت دارد یا مثلا اگر سرور شما لینوکس است و از سی پنل (cpanel) استفاده می کنید سعی کنید سیستم مدیریت هاست خود را دایرکت ادمین تغییر دهید (دایرکت ادمین یا سی پنل)
در نهایت از شرکت هایی سرویس های خود را انتخاب کنید که به انصاف آنها به نسبت کیفیت سرویس و پشتیبانی آنها اطمینان داشته باشید. توجه کردن و رعایت مجموعه ی نکاتی که در این مطلب ذکر شد می تواند به شما برای انتخاب سرویسی با قیمت کمتر کمک کند.

لینک کوتاه مطلب : https://www.p30web.org/?p=471

دیدگاه کاربران :

  • جهت تبادل نظر و گفتگو درباره سرور مجازی ارزان : میتوانید به انجمن پشتیبانی پی سی وب مراجعه نمایید.
  • آدرس انجمن تخصصی پی سی وب : forum.p30web.org
  • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.


گروه طراحی و برنامه نویسی پی سی وب ، طراحی سایت ، پشتیبانی سایت ، سئو و بهنیه سازی