اتوریتی چیست

صفحه اصلی آموزش اتوریتی چیست

اتوریتی چیست

تاریخ انتشار : 7 سال پیش : 04 دسامبر 2016 بازدید : 10307نمایش

اتوریتی چیست – authority چیست ؟

باسلام ، با یک مقاله آموزشی سئو دیگر در خدمت شما هستیم ، همان طور که شاید اطلاع داشته باشید باتوجه به درخواست مکرر کاربران برای انتشار آموزش های بیشتر دز زمینه SEO و بهینه سازی سایت در طی چند ماه گذشته به جهت رضایت مندی بیشتر کاربران ، برآن شدیم که مدتی روی آموزش های تخصصی سئو سایت کار کنیم تا دانش شما کاربران گرامی را در این زمینه افزایش دهیم ، در این آموزش سئو میخواهیم بپردازیم به یکی از سر فصل های باقی مانده در زمینه سئو که به تازگی شروع کرده ایم بپردازیم :

authority-chist

این سر فصل مهم چیزی نیست جز مباحث مربوط به اتوریتی که اگر وب سایت ما رو در طی این چند روز دنبال کرده باشید ، چند روز پیش اولین قسمت آن را در اختیار شما قرار دادیم که میتوانید در لینک (پیج اتوریتی چیست) آن را مشاهده و بررسی کنید . که در ان در خصوص خیلی از مباحث مهم گفتگو کردیم ، اما در این قسمت حالا میخواهیم به شما بگوییم که اصلا اتوریتی چی هست .

ما باید قبل از این که به مبحث پیچ اتوریتی بپردازیم ، این پست رو در پی سی وب منتشر میکردیم ولی خوب این کار عمدا انجام گرفته است ، چرا که مبحث مربوط به پیچ اتوریتی از خود مبحث اتوریتی مهم تر هست . ولی خوب حال که مقاله اصلی رو منتشر کرده ایم به سایر مسائل مربوطه هم اشاره خواهیم کرد ، پس اگر به مباحث این حوزه علاقه مند هستید ، در ادامه با ما همراه باشید .

سرفصل های این نوشته :

اتوریتی چیست – مقدمه :

قبل از این که بخواهید در مورد اتوریتی بدانید ، خوب هست اصلا بدونید که اتوریتی برای شما چه فایده ای دارد ، قبل از این که اتوریتی وجود داشته باشد ، معیاری به نام پیچ رنک وجود داشت ، که قدرت یک دامنه یا یک صفحه رو مشخص میکرد ، اما بعد از این که این معیار به طور کلی از بین رفت معیار جدیدی به نام اتورتی به وجود آمد که مثل همان پیج رنک است . در واقع میشه گفت اتوریتی یکی از مسائل مهم در سئو می باشد .

اگر هنوز دقیق متوجه نشده اید که اتوریتی چی هست ، نگران نباشید و ما در بخش بعدی به ان به صورت مفصل خواهیم پرداخت ، در این بخش فقط هدف ایجاد یک تصویر ذهنی در این خصوص برای شما هست ، اگر در خصوص این که سئو چیست اطلاعی ندارید قبل از این که ادامه این مقاله را بخوانید من به شما پیشنهاد میکنم مقاله (سئو سایت چیست) را در پی سی وب مشاهده و بررسی نمایید .

خیلی از مباحث و اصطلاحاتی که شاید در این پست به کارببریم رو ما قبلا در پست فوق به صورت کامل معرفی نموده ایم و اگر شما پست فوق رو حداقل یک برسی کوتاه نکنید ، احتمالا در این پست بسیاری از واژه ها و مفاهیم برایتان گنگ و پیچیده خواهد بود ، در صورتی که واقعا این مباحث پیچیده و سخت نیستد ولی چون شما در خصوص برخی از مسائل اطلاعات کمی دارید برایتان شاید به نظر کمی پیچیده باشد .

اتوریتی چیست – authority چیست :

اتوریتی در واقع معیاری هست برای سنجش قدرت یک دامنه و یا سایت

همان طور که ما برای هر چیزی یک معیاری برای اندازه گیری داریم ، مثلا برای اندازه گیری ابعاد متر رو داریم ، یا برای اندازه گیری مسافت واحد هایی مثل کیلومتر در ساعت رو داریم برای اندازه گیری قدرت یک دامنه یا قدرت یک صفحه در موتور های جستجو هم ابزارهایی رو داریم قبلا یک ابزار خوب به نام PaGe Rank رو داشتیم .

ولی خوب بعد از این که این معیار از بین رفت به دلایل نامشخص ، یکی از سایت های مهم در این عرصه معیاری به نام اتوریتی رو به وجود آورد ، Authority پس در واقع ابزار جدید و نویینی هست برای اندازه گیری قدرت یک دامنه در موتور های جستجو ، که هر سایتی بسته به یکسری معیار ها ، یک رتبه ای رو توسط این ابزار به دست می آورد ، و همان طور که مثلا برای کیلومتر ابزاری به نام کیلومتر شمار وجود دارد .

ما در بحث مربوط به اتوریتی – Authority – ابزار های آنالیز و چک کننده اتوریتی رو داریم که شما با مراجعه به سایت های مربوط به انالیز اتوریتی (Analez Authority) میتوانید از رتبه سایت تون در این بخش مطلع شوید ، البته لازم به ذکر است برای این که رتبه ای رو به دست بیاورید ، لازم هست که حداقل 1ماه تا 1 سال از ثبت دامنه شما گذشته باشد + در این مدت روی سایتتون فعالیت هایی رو انجام داده باشید . در غیر این صورت رتبه شما به صورت پیشفرض 0 خواهد بود .

authority-type-of

انواع اتوریتی – انواع Authority کدامند ؟

در این بخش از پست (اتوریتی چیست)  :

میخواهیم به انواع مختلف اتوریتی بپردازیم :

انواع اتوریتی رو به میتوانید با کلماتی همچون (Different types of Authority) در مورد آن تحقیق کنید ،

اما شاید جالب باشد بدانید که اتوریتی خود دارای دو نوع اصلی هست که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد :

  • پیج اتوریتی : در خصوص پیچ اتوریتی میتوانیم بگوییم ، پیچ اتوریتی یکی از انواع مهم اتوریتی هست ، که همان طور که قبلا هم گفته بودیم در مقاله (پیچ اتوریتی چیست) به معنای قدرت صفحه نمی باشد . و پیچ اتوریتی به انگلیسی (Page Authority) به صورت ساده معیاری هست برای سنجش قدرت صفحه .
  • دامین اتوریتی : در خصوص دامین اتوریتی هم میتوانیم بگوییم که نوع دیگر اتوریتی ها ، دامین اتوریتی هست که به معنای قدرت دامنه می باشد و به طور خیلی ساده اگر خواهند بخواهند قدرت دامنه ای رو اعلام کنند ، این قدرت رو براساس (Domain Autoritye) اعلام میکنند .
  • لینک اتوریتی : لینک اتوریتی نیز یکی دیگر از جدیدترین معیار های اتوریتی هست که به انگلیسی (Link Authority) به آن گفته میشود . که به معنای قدرت لینک می باشد ، در مباحث مربوط به لینک بیلدینگ و یا بک لنک بیشتر از این واژه استفاده میشود .
  • و…

معنی اتوریتی چیست – معنی واژه authority چیست ؟

در این بخش از مقاله (اتوریتی چیست) میخواهیم به این موضوع بپردازیم که این کلمه چه معنایی دارد :

معنای واژه اتوریتی :  معنی اتوریتی در سئو :

اصلیت کلمه : انگلیسی

کلمه به انگلیسی : Authority

کلمات مترادف انگلیسی : power, authority, might, potency, vigor, sovereignty

کلمه به فارسی : اتوریتی

کلمه به عربی : السلطه

معنی به فارسی : قدرت ، اعتبار ، نفوذ

سایر معانی واژه Authority : سلطه، مرجعیت، اقتدار، توانایی

معنی کلمه در SEO : قدرت و اعتبار

سایر مقالات ما در حوزه سئو و بهینه سازی :

با سایر مقالات ما در حوزه خدمات سئو و سئو سایت بیشتر اشنا شوید ، ما در این بخش از پست (اتوریتی چیست) به برخی از مقالات دیگرمون که شاید برای شما مفید باشد ، اشاره خواهیم کرد ، پست در این بخش نیز پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید :

  • درباره نقشه سایت در مقاله (نقشه سایت چیست) بیشتر بدانید .
  • آیا میدانید Sitemap یکی از مهم ترین مسائل سئو پایه می باشد ؟
  • درباره هشتمین موترو جستجوی برتر جهان (یاندکس) بیشتر بدایند .
  • آیا میدانید Yandex یکی از بزرگترین موتور های جستجو در جهان می باشد ؟
  • درباره سئوکار و کارشناس سئو در مقاله مربوط به سئو کارکیست بیشتر بدایند .
  • آیا میدانید متخصص سئو یکی از مهم ترین نیروی مورد نیاز هر سایتی می باشد ؟
  • آیا تمایل دارید با سئو انجمن بیشتر اشنا شوید ؟
  • آیا میدانید تالار های گفتمان نیز به Seo نیاز دارند ؟
  • و…

باتشکر ، واحد تولید محتوا پی سی وب

لینک کوتاه مطلب : https://www.p30web.org/?p=7307

دیدگاه کاربران :

  • جهت تبادل نظر و گفتگو درباره اتوریتی چیست : میتوانید به انجمن پشتیبانی پی سی وب مراجعه نمایید.
  • آدرس انجمن تخصصی پی سی وب : forum.p30web.org
  • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.


گروه طراحی و برنامه نویسی پی سی وب ، طراحی سایت ، پشتیبانی سایت ، سئو و بهنیه سازی