برخورد با سایت‌های متقلب [جرایم رایانه ای]

صفحه اصلی اخبار برخورد با سایت‌های متقلب [جرایم رایانه ای]

برخورد با سایت‌های متقلب [جرایم رایانه ای]

تاریخ انتشار : 9 سال پیش : 22 آگوست 2015 بازدید : 4610نمایش

۱۴۳۷۹۸۷۰۸۰

برخورد با سایت‌های متقلب [جرایم رایانه ای] :

برخورد با سایت‌هایی که متقلبانه از کلمات و تگ‌های پرکاربرد سوءاستفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس-سید اسد رجبی: دانشجو هستی و می‌خواهی به سرعت یک مطلب علمی را برای ارائه در کلاس درس در دریای بی‌کران فضای مجازی جستجو کنی تا به نتیجه دلخواهت برسی.

کارمندی و به دنبال یک سایت مورد نیازت و یا حتی یک مطلب علمی یا غیرعلمی می‌گردی، زن خانه داری به دنبال مطالب مورد علاقه‌ات می‌گردی و به طور کلی و در نگاهی جامع تر یک کاربر فضای مجازی هستی و به دنبال مطلب مورد نیازت می‌گردی.

همه اینها باعث می‌شود وقت و انرژی و پولت را پای اینترنت مصرف کنی اما امان از آن لحظه که پس از جستجو به سایت‌ها و صفحاتی هدایت می‌شوی که کلیک دزدی کرده‌اند فقط با قرار دادن برخی از واژه‌ها موتورهای جستجو را به اشتباه انداخته‌اند و تو هم در دامشان گرفتار شده‌ای.

این روند متقلبانه برخی از سایتها و صفحات اینترنتی باعث شد تا به سراغ معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رفتیم تا از وی در باره برخورد با آنها جویا شویم.

عبدالصمد خرم آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص فعالیت سایت های کلیک دزد(سایت‌هایی که با ترفندهایی به قصد افزایش بازدید و کلیک خور اقدام به ایجاد صفحات دروغین می‌کنند) گفت: برخی از سایت ها برای جذب بازدید کننده بیشتر و ارتقاء رتبه خود به ترفندهایی متوسل می‌شوند که در اصطلاح عامیانه به آن کلیک دزدی گفته می شود.

وی افزود: ولی از نظر حقوقی این عمل سایتها یک نوع کلاهبرداری رایانه ای است. به موجب مصوبه اخیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با سایت های اینترنتی که برای افزایش بازدید و ارتقاء رتبه کشوری و جهانی خود به حیله و تقلب متوسل شده و با سوء استفاده از کلمات کلیدی و تگ های پر کاربرد کاربران را فریب می دهند برخورد خواهد شد. دبیرکارگروه تعیین مصادیق اظهار کرد: براساس این مصوبه مقرر شد بدواً سایت هایی که مرتکب چنین تخلفاتی می شوند شناسایی شده و به آن ها برای اصلاح شیوه عملکرد خود تذکر داده شود چنانچه تذکر موثر واقع نشود برخورد قانونی لازم بعمل آید.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: یکی از شیوه‌های تقلب این سایت‌ها بدین صورت است که مدیران این سایت ها کلمات کلیدی و تگ های پر کاربرد علمی، خبری، ورزشی و غیره را که هیچ ارتباطی با محتوای واقعی سایت آن ها ندارد شناسایی کرده و در سایت خود درج می کنند.

خرم‌آبادی تصریح کرد: کاربرانی که این کلمات پرکاربرد را برای دسترسی به مطالب مورد نیاز خود جستجو می کنند به جای دسترسی به مطالب واقعی مورد نیاز به سایت ها و صفحاتی هدایت می شوند که هیچ ارتباطی با کلمه و تگ جستجو شده ندارد.

وی گفت: توسل به اینگونه حیله و تقلب ها علاوه بر اینکه وقت کاربران اینترنت را تلف می‌کند موجب مصرف بیهوده حجم اینترنت خریداری شده آن ها و ایراد ضرر و زیان مادی به آن‌ها می‌شود از طرف دیگر کسانی که به این گونه حیله ها متوسل می‌شوند با افزایش غیرمجاز بازدید سایتشان سود کلانی از ناحیه تبلیغات سایت و افزایش قیمت سایت عایدشان می‌شود.

خرم آبادی با بیان اینکه امروزه بازدید و کلیک کردن در یک سایت دارای ارزش مادی برای سایت بازدید شونده و صرف وقت، هزینه و انرژی برای بازدید کننده است، گفت: قانونگذار به موجب ماده ۶۷ قانون تجارت الکترونیکی و ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه ای تحصیل متقلبانه و غیرمجاز مال، منفعت، خدمات و امتیازات مالی از طریق سامانه های رایانه ای را تحت عنوان کلاهبرداری رایانه ای جرم انگاری کرده است.

وی تصریح کرد: بنابر این کسانی که با توسل به هرگونه وسایل متقلبانه بازدید سایت خود را بطور غیرمجاز افزایش می دهند و از این طریق منفعت یا امتیاز مالی برای خود تحصیل می کنند عملشان مجرمانه بوده و مستوجب برخورد قانونی می باشند.

انتهای پیام/

منبع : Internet.ir – کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه

لینک کوتاه مطلب : https://www.p30web.org/?p=1783

موضوع :

دیدگاه کاربران :

  • جهت تبادل نظر و گفتگو درباره برخورد با سایت‌های متقلب [جرایم رایانه ای] : میتوانید به انجمن پشتیبانی پی سی وب مراجعه نمایید.
  • آدرس انجمن تخصصی پی سی وب : forum.p30web.org
  • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.


گروه طراحی و برنامه نویسی پی سی وب ، طراحی سایت ، پشتیبانی سایت ، سئو و بهنیه سازی