وب سرور آپاچی Apache

وب سرور آپاچی Apache

تاریخ انتشار : 11 سال پیش : 20 ژوئن 2013 بازدید : 18060نمایش

وب سرور آپاچی Apache Web Server

وب سرور HTTP آپاچ که با نام آپاچی در ایران معروف است یک وب سرور رایگان و متن باز بسیار قدرتمند است . وب سرور آپاچی معروف ترین و پر استفاده ترین وب سرور در سراسر جهان است و بیشر وب سایت های میزبانی شده در وب ، با وب سرور آپاچی هاست شده اند . در سال ۲۰۰۹ وب سرور آپاچی با اختصاص دادن ۱۰۰ میلیون وب سایت هاست شده با این وب سرور ، ربته نخست برترین و پر استفاده ترین وب سرور جهان را به خود اختصاص داد . وب سرور آپاچی در اصل برای کار بر روی سیستم هامل های بر پایه یونیکس طراحی و ساخته شد هر چند که که در نگارش های بعدی آن توسط تیم توسعه  وب سرور آپاچی با نام  Apache Software Foundation با سایر سیستم عامل های سرور مانند FreeBSD , Linux , Solaris , Novel , Windows و سایر سیستم عامل های سرور نیز سازگار شد .

httpd_logo_wide_new

وب سرور آپاچی یک وب سرور متن باز و رایگان است و نسخه های ابتدایی و اولیه آن بر پایه وب سرور قدیمی NCSA HTTPd طراحی و ساخته شد . بعد ها و با توسعه وب سرور آپاچی و ایجاد تغییرات وسیع در ساختار آن عملا اثری از کد های وب سرور قدیمی NCSA در وب سرور آپاچی به چشم نمیخورد و با گذشت زمان وب سرور آپاچی به یک ساختار منسجم و منحصر به فرد و کاملا اختصاصی دست یافت .

هدف از طراحی و ساخت وب سرور آپاچی در واقع ایجاد سریع ترین وب سرور نبوده و نیست . وب سرور آپاچی یک وب سرور high performance است و بر خلاف وب سرور هایی با توان  تک پردازشی ، وب سرور آپاچی مجموعه ای از ماژول های چند پردازشی گوناگون یا  MultiProcessing Modules یا همان MPMs را به سیستم عامل و کاربران آن ارائه میکند . این قابلیت و سیستم طراحی خاص وب سرور آپاچی سبب شده است تا در برابر وب سروری مانند انجین ایکس Nginx سرعت کمتری در لود صفحات ثابت یا استاتیک وب Static Pages و در قبال آن سرعت بالاتری در لود صفحات داینامیک داشته باشد .

لینک کوتاه مطلب : https://www.p30web.org/?p=635

دیدگاه کاربران :

  • جهت تبادل نظر و گفتگو درباره وب سرور آپاچی Apache : میتوانید به انجمن پشتیبانی پی سی وب مراجعه نمایید.
  • آدرس انجمن تخصصی پی سی وب : forum.p30web.org
  • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.


گروه طراحی و برنامه نویسی پی سی وب ، طراحی سایت ، پشتیبانی سایت ، سئو و بهنیه سازی