وی پی اس چیست ؟

وی پی اس چیست ؟

تاریخ انتشار : 11 سال پیش : 30 آوریل 2013 بازدید : 2917نمایش

اگر بخواهم به این سوال پاسخ دهم که وی پی اس چیست ؟ باید بگویم که منظور از وی پی اس در واقع سرویس سرور مجازیست و این کلمه مخفف عبارت Virtual Private Server یا همان VPS می باشد و معنای دقیق تر آن “سرور مجازی شخصی” است.

یک سرور اختصاصی توسط نرمافزارهای مجازی ساز قابلیت تقسیم به دو یا چند قسمت دیگر به گونه ای که ویژگی هر کدام از این قسمت ها ویژگیهایی بسیار شبیه به یک سرور اختصاصی را داشته باشد دارد.

حال ممکن است بگویید که لزوم استفاده از وی پی اس چیست ؟ و این نوع سرویس برای میزبانی چه نوع سایت هایی مناسب است؟
سرویس سرور مجازی اغلب برای وب سایت هایی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از حالات زیر را داشته باشند:
1- مصرف سایت از حد استفاده سرویس های میزبانی وب اشتراکی عبور کرده باشد ولی هنوز آنقدر بالا نباشد که نیاز به صرف هزینه های گزاف جهت خرید سرور اختصاصی شود.
2- سایت با وجود مصرف کم نیاز به تنظیمات و پیکربندی خاص خود باشد و از آنجا که در هاست های اشتراک (به دلیل مشترک بود سرور با تعداد زیادی مشترک دیگر) تنها تنظیماتی قابل اعمال است که تعداد بیشتری از مشترکان را تحت پوشش قرار دهد نیاز به سرویسی با قابلیت شخصی سازی بیشتر پیدا می شود.

تقریبا همان تقسیماتی که برای سرورهای اختصاصی در نظر گرفته می شود برای سرورهای مجازی نیز قابل تعمیم است. مثلا برای متقاضیان بسیار اهمیت دارد که مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری وی پی اس چیست و یا محل قرار گیری سرور اختصاصی که سرورمجازی بر روی آن قرار دارد در کدام کشور می باشد زیرا مثلا اگر سایتی نیاز به هاست ایران داشته باشد حتما باید سرور مجازی ایران را خریداری نماید.

البته ممکن است از سرور مجازی برای نصب یا تست نرمافزارهای آنلاین استفاده گردد و لزوم میزبانی وبسایت تنها قابلیت این نوع سرویس نمی باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://www.p30web.org/?p=157

دیدگاه کاربران :

  • جهت تبادل نظر و گفتگو درباره وی پی اس چیست ؟ : میتوانید به انجمن پشتیبانی پی سی وب مراجعه نمایید.
  • آدرس انجمن تخصصی پی سی وب : forum.p30web.org
  • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.


گروه طراحی و برنامه نویسی پی سی وب ، طراحی سایت ، پشتیبانی سایت ، سئو و بهنیه سازی