چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم؟

صفحه اصلی آموزش چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم؟

چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم؟

تاریخ انتشار : 8 سال پیش : 09 جولای 2016 بازدید : 5008نمایش

چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم – چرا نباید از قالب های آماده استفاده کنیم ؟

باسلام ، با یک مقاله آموزشی دیگر در زمینه طراحی قالب سایت در خدمت شما هستیم ، در این پست که مربوط به (چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم) هست میخواهیم به برخی از سئوالات شما در خصوص قالب های آماده پاسخ دهیم ، اگر قصد تهیه یک قالب را دارید و میان طراحی قالب اختصاصی و طراحی قالب اماده شک دارید این مقاله میتواند برای شما بسیار مفید باشد ، پس در ادامه با ما همراه باشید .

کمی درباره پی سی وب بدانید : پی سی وب در حال حاظر بیش از 7 سال می باشد که در زمینه های مختلف طراحی قالب و خدمات مختلف طراحی قالب مثل : (طراحی قالب وردپرس) ، (طراحی پوسته وردپرس) ، طراحی قالب موزیک (طراحی قالب وردپرس موزیک) ، طراحی قالب پزشکی (طراحی قالب وردپرس پزشکی) ، طراحی قالب هاستینگ (طراحی قالب وردپرس هاستینگ) ، طراحی قالب های آپلود سنتر (طراحی قالب آپلود سنتر) و… در ایران به صورت حرفه ای فعالیت دارد .

چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم

چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم ؟

در این بخش از مقاله (چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم) ، ابتدا می پردازیم به برخی از سئوالات متداول کاربران در این حوزه :

برای استفاده و یا عدم استفاده از قالب های آماده معمولا کاربران سئوالات مختلفی رو دارند ، نظیر : (قالب آماده یا طراحی قالب اختصاصی سایت) ، (استفاده از قالب های آماده در طراحی سایت یا طراحی های اختصاصی) ، (تفاوت طراحی قالب اختصاصی با قالب آماده در چیست ؟ – تفاوت قالب آماده و اختصاصی ) ، (طراحی قالب اختصاصی  یا استفاده از قالب های آماده و رایگان ؟) و… که ما در ادامه سعی میکنیم به تمامی این سئوالات پاسخ دهیم …

البته دامنه سئوالات بسیار زیاد هست ، و ما فقط میتوانیم به سئوالات متداول کاربران بپردازیم ، معمولا کاربران بین این که قالب اختصاصی تهیه کنند و یا از قالب های اماده استفاده کنند شک دارند ، که در اینجا سئوال قالب آماده یا طراحی قالب سایت اختصاصی مطرح می شود . ما در این مقاله بیشتر در مورد استفاده و عدم استفاده از قالب های اماده به شما کاربران توضیح خواهیم داد و این که قالب اختصاصی بهتر است یا قالب اماده رو تصمیم گیریش رو فعلا برعهده خودتون می ذاریم ، اما در مقالات آینده سعی میکنیم به این سئوال نیز به صورت کامل پاسخ دهیم .

قالب آماده وب سایت چیست؟

چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم – قالب آماده چیست ؟ اگر به تازگی وارد دنیای وب طراحی وب سایت شده اید حتما نام قالب های آماده را شنیده اید یا این که در تبلیغات آموزش طراحی سایت یا دوره های طراحی سایت به این عبارات برخورد کرده اید : آموزش طراحی قالب بدون یک خط کد نویسی، آموزش طراحی سایت بدون برنامه نویسی. آموزش های طراحی سایت بدون کدنویس در واقع در این نوع آموزش ها از قالب های آماده استفاده می شود. اما قالب های اماده چی هستند ؟

قالب های آماده همان طور که از اسمشون مشخص هست ، در واقع قالب های از پیش ساخته شده ای هستند ، که به دو صورت رایگان و پولی در اینترنت موجود می باشند ، نوع رایگان این قالب ها رو به راحتی میتوان از سایت های مختلف دانلود کرد ، اما نوع پولی ان معمولا در فروشگاه های قالب به فروش می رسد ؛ این قالب ها بیشتر به دلیل عدم نیاز به دانش های کدنویسی ، هزینه کمتر و سرعت بیشتر مورد استفاده قرار میگرند .

مقایسه قالب اختصاصی با قالب آماده :

معمولا استفاده از قالب های آماده بیشتر به دلیل هزینه پایین قالب های اماده می باشند ، که قالب های آماده یا رایگان هستند و یا با هزینه خیلی کم میتوان آنها را تهیه کرد . البته همیشه باید به این نکته نیز توجه داشت که استفاده از قالب آماده چه مزایا و معایبی برای شما خواهد داشت .

فرض کنید شما یک سایت موزیک دارید ، و میخواهید بخش ظاهری وب سایت خود را تنظیم کنید در اینجا دو گزینه دارید : 1) استفاده از قالب های آماده رایگان یا پولی ، 2) سفارش طراحی قالب اختصاصی ، در ابتدا شاید تصور کنید که اگر از یک قالب اماده استفاده کنید برای شروع هزینه هاتون کمتر می شه ، اما همیشه این طور نیست و بهتر از است کمی بیشتر فکر کنید :

گاهی شما با هزینه x تومان میتوانید یک قالب مثلا برای سایت موزیک خود تهیه کنید ، یا از قالب های آماده رایگان میتوانید استفاده کنید ، و هزینه طراحی قالب اختصاصی نیز 2x تا 3x می باشد . یکی از مواردی که شما رو متمایل میکنه که از قالب های اماده یا قالب های اماده پولی استفاده کنید هزینه اونهاست . شما اگر از قالب های اماده رایگان استفاده کنید ، در واقع 2x تا 3x سود میکنید و یا اگر قالب اماده پولی هم تهیه کنید 1x تا 2x سود کردید ؟!

اما واقعا شما سود نکرده اید و بلکه گاهی دچار ضرر شده اید ، اما این موضوع رو در ابتدا متوجه نمیشید ، زمانی متوجه میشید که حداقل 6 ماه تا 1 سال هست که دارید از قالب استفاده میکند ، در ادامه با بررسی مزایا و معایت قالب های آماده بیشتر متوجه این موضوع خواهید شد .

مزایای استفاده از قالب های آماده :

چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم – مزایا : چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم – مزایای استفاده : به طور کلی اگر بخواهیم در این بخش از مقاله (چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم؟) به چند تا از مزایای قالب های آماده اشاره کنیم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم ، البته قالب های آماده مزایای دیگری هم شاید داشته باشند اما این موارد مهم ترین مزایای اونها هستند .

  • صرفه جویی در زمان و افزایش سرعت پیاده سازی وب سایت است.
  • از نظر هزینه برای شروع کاملا اقتصادی و به صرفه است.
  • به شما حق انتخاب بیشتری نسبت به طراحی قالب توسط طراح می دهد.
  • دارای فونت ها و رنگ های متنوع – پشتیبانی از رنگ ها و فونت های مختلف
  • دارای امکانات و قابلیت های زیاد و مختلف نسبت به قالب های اختصاصی
  • قابلیت استفاده چند گانه برای سایت های مختلف و با موضوعات مختلف
  • و..

معایب استفاده از قالب های آماده :

شاید در ابتدا همین موارد برای شما جذاب باشد ولی این فقط ظاهر موضوع هست و اگر معایب و توضیحات بیشتری رو در رابطه با قالب های اماده بدونید به عنوان یک پشتیبان سایت و ارائه دهنده خدمات پشتیبانی سایت به جرات میتوانیم اعلام نماییم که تک تک این موارد نه تنها برای شما سودی نخواهند داشت ، بلکه در اینده برایتان مشکل ساز نیز هستند .

  • شبیه بودن قالب سایت شما به سایر سایت هایی که از این قالب های رایگان استفاده کرده اند.
  • انعطاف پذیزی بسیار کم قالب به طوریکی که گاها نمیتوانید هیچ کدام از اجزا را تغییر دهید .
  • تغییر در این قالب ها گاها بسیار مشکل بوده و نیازمند تخصص بالایی در زمینه های طراحی قالب دارد .
  • عدم پشتیبانی مناسب ، معمولا اکثر قالب های آماده هیچ گونه پشتیبانی از سمت سازنده ندارند .
  • سرعت لود پایین ، فونت ها و امکانات بسیار زیاد همان طور که خوب هستند اما باعت کاهش سرعت لود نیز خواهند بود
  • مصرف منابع بالا ، امکانات و قابلیت های زیاد خوب هست ، اما قابلیت ها و امکانات زیاد مصرف منابع بالا را نیز در پی دارد .
  • امکانات اضافی و غیر ضروری ، برخی از امکاناتی که در قالب های اماده وجود دارند گاها اصلا برای شما مفید نخواهد بود .
  • حق تالیف (copy & write) متعلق به شما نخواهد بود. و کلیه حقوق مربوط به سازنده قالب خواهد بود .
  • نداشتن آزادی عمل جهت طراحی متناسب با نیازهای خود ، طراحی براساس نیاز های شما صورت نمی گیرد .
  • هر چقدر هم که قالب را ویرایش و شخصی سازی کنید طرح شما یک طرح اختصاصی و منحصر به فرد نخواهد بود .
  • کیفیت پایین اکثر قالب های آماده ، مخصوصا قالب های آماده رایگان
  • و…

هویت سایت شما با قالب های آماده چگونه خواهد بود ؟

اگر تا به اینجا به درستی پاسخی برای این سئوال (چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم) پیدا نکرده اید ، در این بخش بایک مثال خیلی ساده به این سئوال (چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم) پاسخ خواهیم داد :

میتوانیم به نحوی داشتن یک سایت در اینترنت را به داشتن یک تابلو در یک نمایشگاه نقاشی بزرگ تشبیه کرد ، استفاده از قالب های آماده یا طراحی های آماده مانند نقاشی کشیدن در تابلوی آماده افراد دیگر است ، شاید آن شخص بتواند به سختی یک گل از آن کم کند و به جای آن یک درخت اضافه کند و اسمش را در آنجا بنویسد ، ولی هیچ زمانی نمیتواند ماهین کلی آن را کاملا از آن خود کند و به دیگران بگوید که این نقاشی خود اوست .

به جرات میتوان گفت که همه حداقل به این پی میبرند که این کار نقص دارد و قابل توجه نیست و کمترین توجهی به آن نخواهند داشت و به راحتی از کنار آن رد می شوند ، بنابراین هویت مالک نقاشی به عنوان یکی از شرکت کننده گان برای کسب شهرت و در آمد در نمایشگاه به خطر می افتد و هیچ گاه نمیتواند جایگاه خود را به خوبی در بازار کسب و کار به دست بیاورد .

نتیجه گیری قالب های اماده یا قالب اختصاصی :

ما در توضیحات بالا سعی کردیم به درستی با مثال ها و توضیحات مختلف به این سئوال (چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم؟) پاسخ دهیم و در بخش پایانی نیز در خصوص (چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم) نتیجه گیری هایی رو خواهیم داشت و اعلام میکنیم که چه زمانی از قالب های آماده بهتر است استفاده کنیم و چه زمانی استفاده از قالب های آماده پیشنهاد نمی شود .

ارزش شما در اینترنت فقط به وب سایت شماست :

در صورتی که شما یک وب سایت ساده فقط برای پر کردن چند صفحه نیاز دارید ، استفاده از قالب های آماده چندان مشکلی رو برای شما ایجاد نخواهد کرد ، ولی اگر شما یک فروشگاه ، سازمان و یا شرکت رو به رشد یا قوی باشید ، استفاده از این قالب ها رو به شما پیشنهاد نمیکنیم چرا که زمانی که یک کاربر به وب سایت شما مراجعه میکند این حس رو به کاربر منتقل میکند که سایت شما بسیار در این زمینه ضعیف عمل کرده است .

مطمئن باشید اگر قرار باشد با این وضعیت کاربری مجدد به وب سایت شما مراجعه کند ، با این وضعیت احتمال آن کمتر خواهد بود ، استفاده از قالب های آماده برای یک شرکت و یا یک مجموعه هدفمند درست شبیه این می مونه که موقع چاپ یک کارت ویزیت و سربرگ برای خودتان ارزان ترین آنها را انتخاب نمایید ، بسیار با اهمیت است که چه چیزی دست مشتری می دهید ، یک کارت ویزیتی که ارزشش از یک برگ کاغذ کمتر است ، مشتری شما آن را در اولین سطل زبانه ، دور خواهد انداخت .

اما یک کارت ویزیتی که ارزشش کاملا مشهود است ، مشتری آن را سریعا در کیف پول خود میگذارد و حتی آن را به دیگران نیز نشان می دهد ، این مثال رو شما میتوانید در قالب اماده و اختصاصی نیز بررسی نمایید ، امیدواریم از مقاله (چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم) در پی سی وب لذت کافی رو برده باشید و از این پس بتوانید به درستی برای سایت خود قالب انتخاب نمایید .

با برخی از خدمات طراحی پی سی وب آشنا شوید :

یکی از خدمات و سرویس های اصلی پی سی وب ارائه خدمات طراحی قالب وب سایت می باشد ، و از انجایی که پی سی وب در زمینه خدمات اسکریپت های مختلف سایت ساز مثل وردپرس نیز فعالیت دارد ، خدمات وردپرس (WordPress) ، خدمات طراحی قالب وردپرس و… نیز در پی سی وب ارائه می شود .

اگر مایل هستید با خدمات طراحی قالب پی سی وب بیشتر آشنا بشید پیشنهاد میکنیم به دو لینک (انجام کلیه خدمات طراحی قالب و پوسته سایت) و (طراحی انواع قالب اختصاصی) درپی سی وب مراجعه نمایید .

لینک کوتاه مطلب : https://www.p30web.org/?p=6222

موضوع :

دیدگاه کاربران :

  • جهت تبادل نظر و گفتگو درباره چرا از قالب های آماده استفاده نکنیم؟ : میتوانید به انجمن پشتیبانی پی سی وب مراجعه نمایید.
  • آدرس انجمن تخصصی پی سی وب : forum.p30web.org
  • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.


گروه طراحی و برنامه نویسی پی سی وب ، طراحی سایت ، پشتیبانی سایت ، سئو و بهنیه سازی