آموزش کامل کانفینگ آپاچی در سی پنل whm

صفحه اصلی امنیت آموزش کامل کانفینگ آپاچی در سی پنل whm

آموزش کامل کانفینگ آپاچی در سی پنل whm

تاریخ انتشار : 11 سال پیش : 20 ژوئن 2013 بازدید : 27821نمایش

باسلام

همان طور که در مقالات قبلی در مورد وب سرور آپاچی توضیح داده بودم  وب سرور آپاچی یک وب سرور قدرتمند و High Perofmance  متن باز است که میتوان آن را محبوب ترین و پر استفاده ترین وب سرور در جهان نامید . کانفیگ آپاچی مهم ترین شرط استفاده از این وب سرور قدرتمند در هاست اشتراکی و سرور های لینوکس است . با یک کانفیگ صحیح و حرفه ای قادر به هاست و میزبانی تعداد زیادی وب سایت پر بازدید در سرور اختصاصی لینوکس خود خواهید بود . کانفیگ آپاچی به عوامل زیادی بستگی دارد . نوع استفاده شما ، سخت افزار سرور ، تعداد سایت های هاست شده ، تعداد و حجم دیتابیس های سرور ، نوع کش استفاده شده ، ورژن پی اچ پی مورد استفاده در سرور ، هنلدر مورد استفاده در پی اچ پی و خیلی عوامل دیگر در شکل و نوع کانفیگ آپاچی تاثیر گذار هستند .

 

123a

 

کانفیگ آپاچی در سی پنل cPanel

کانفیگ آپاچی بدون وجود ابزار وب در کاری بسیار پیچیده و دشوار است .اما  امروزه با وجود ابزار قدرتمندی که WHM/cPanel در اختیار ما قرار داده است ، کانفیگ آپاچی به صورت حرفه ای و در کمترین زمان ممکن امکان پذیر خواهد بود . برنامه ایزی آپاچی EasyApache یک ابزار بسیار قدرتمند برای کانفیگ آپاچی و PHP در سرور لینوکس شما است . برای استفاده از این ابزار و کانفیگ آپاچی و پی اچ پی بدون بروز مشکل به شما توصیه میکنیم فقط در زمانی اقدام به استفاده از EasyApache کنید که از قطع نشدن کانکشن اینترنت خود اطمینان دارید . قطع شدن ارتباط شما با اینترنت در حین عملیات کامپایل مجددد PHP و Apache میتواند سبب دان شدن سرور شود . بهترین روش استفاده از این ابزار در ریموت دسکتاپ ویندوز سرور است . برای این کار یک سرور مجازی ویندوز با حد اقل رم و پردازنده کفایت میکند .

آموزش کانفیگ آپاچی با برنامهEasyApache

ابتدا وارد مدیریت هاست WHM شده و با اجرای برنامه EasyApache با این صفحه مواجه میشویم :

home=>software=>EasyApache

Easy_Apache_1

در این مرحله از کانفیگ آپاچی شما باید انتخاب کنید که چه خواسته ای از سیستم و سرور خود دارید . آیا مایل به استفاده از تنظیمات قبلی و ایجاد تغییرات جدید در آن هستید؟ در این صورت گزینه پیش فرض مناسب شما است . آیا مایل به شروع کانفیگ همه چیز از صفر و از ابتدا هستید؟ در این صورت گزینه Basic بهترین انتخاب برای شما است . سایر موارد مناسب راه اندازی یک سرور برای هاست اشتراکی نیست و بنا بر این به آن ها نمیپردازیم . پس از انتخاب این قسمت روی دکمه Start customizing based on profile کلیک کنید . حالا به صفحه ای مانند زیر منتقل میشوید :

Easy_Apache_2

 

انتخاب ورژن آپاچی :

در این مرحله باید ورژن وب سرور آپاچی مورد نظر خود را انتخاب کنید . معمولا آخرین ورژن استیبل و پایدار این وب سرور توصیه میشود . در اینجا آخرین ورژن آپاچی نسخته Apache 2.4.4 است . توجه داشته باشید جلوی آپاچی ۲٫۴٫۴ با عبارت EXPERIMENTAL مواجه هستیم . این بدین معناست که این ورژن جدید است و هنوز به طور کامل تست نشده است . نسخه های این چنینی با اینکه بتا و آزمایشی نیستند و نسخه اصلی محسوب میشوند ولی به دلیل جدید بودن همیشه احتمال بروز کانفلیکت هایی با سایر سرویس ها توسط آن ها وجود دارد . بنا بر این اگر حرفه ای هستید از آپاچی ۲٫۴٫۴ و در غیر این صورت از آپاچی ۲٫۲٫۲۴ استفاده کنید .پیشنهاد میشه از ۲٫۲٫۲۴استفاده کنید . و تا توصیه شدن ورژن آپاچی ۲٫۴ توسط خود WHM/cPanel صبر کنید . بعد از انتخاب ورژن آپاچی مورد نظر خود روی دکمه آبی رنگ Next Step کلیک کنید . همانطور که ملاحظه میکنید وارد صفحه انتخاب ورژن PHP مورد نظر خود مانند عکس زیر میشوید :

Easy_Apache_3

انتخاب ورژن  PHP

انتخاب آخرین ورژن پایدار php 5.3 همواره از نظر امنیتی توصیه میشود . به هر حال دوستانی که اصرار به استفاده از ورژن ۵٫۲ دارند میتوانند از این طریق ورژن ۵٫۲ را انتخاب کنند ولی به این امر واقف باشن که استفاده از آخرین ورژن پایدار  ۵٫۳ همیشه توسط شرکت های بزرگ امنیتی توصیه میشود . بعد از اتخاب ورژن php مورد نظر خودتان روی دکمه آبی رنگ Next Step کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی تنظیمات و کانفیگ آپاچی توسط EasyApache  شوید . برای نمایش تمام تنظیمات ممکن از انتهای صفحه روی دکمه Exhaustive Option List کلیک کنید .مانند عکس زیر :

Easy_Apache_4

 

حالا با یک صفحه بلند و طولانی و پر از امکانات مختلف برای انتخاب و کامپایل مواجه میشوید . بهترین کانفیگ آپاچی ارتباط مستقیم با نوع کاربری شما و نوع سخت افزار سرور شما دارد . بنا بر این در اینجا فقط سعی میکنیم یک کانفیگ جنرال و امتحان پس داده را به شما آموزش دهیم .

گزینه های زیر را تیک بزنید تا در حین عملیات کامپایل php و آپاچی نصب شوند :

 

Cache
Deflate
Disk Cache
Expires 
Mod FCGID
Fileprotect
Headers
Mod suPHP
MPM Worker
Proxy
UniqueId 
Watchdog
EAccelerator for PHP
IonCube Loader for PHP
Mod Security
Suhosin for PHP
Zend Guard Loader for PHP
Bcmath
CGI

Curl
Calendar
CurlSSL
FTP
GD
Gettext
Iconv
Imap
Magic Quotes

MailHeaders
Mbregex
Mbstring
Mcrypt
Mysql

Mysql of the system
MySQL “Improved” extension
Openssl 
PDO
PDO MySQL
POSIX
Path Info Check
Pear
PGsql
Phar
SOAP
SQLite3
SafeMode
Safe PHP CGI
Sockets
System Timezone
TTF (FreeType)
Zend Multibyte
zip 
Zlib

Save my profile with appropriate PHP 5 options set so that it is compatible with cpphp
Reset Apache Config to default – any customizations will be lost (this session only)

تیک گزینه زیر را نیز بردارید :

Report Errors to cPanel

حالا روی دکه Save and Build کلیک کنید . عملیات کامپایل و نصب مجدد آغاز شد . این فرایند میتوانید تا 20 دقیقه یا بیشتر زمان ببرد . بنا بر این صبر کنید تا عملیات کامپایل مجدد تا آخر انجام شود . مانند تصویز زیر

Easy_Apache_6

اگر سیستم و سرور شما به اندازه کافی Ram ندارد و حافظه آن پر است میتوانید تمام مراحل فوق را در محیط SSH انجام دهید . برای این کار کفی است تا دستور زیر را در محیط SSH لینوکس وارد کنید :

/scritps/easyapache

باز هم تکرار میکنیم این یک آموزش کلی برای کانفیگ آپاچی در cPanel برای راه اندازی یک سرور هاستینگ اشتراکی با تنظیمات استاندارد بود . تغییرات بسیار زیادی میتوان بر حسب نیاز در این کانفیگ داد . برای کانفیگ آپاچی سرور خود به صورت فوق حرفه ای میتوانید با ما تماس بگیرید . کانفیگ آپاچی برای ارائه یک هاست و میزبانی وب حرفه ای و موفق باید بسیار حرفه ای و دقیق باشد و در غیر این صورت موفقیتی در کار نخواهد بود .

لینک کوتاه مطلب : https://www.p30web.org/?p=643

دیدگاه کاربران :

  • جهت تبادل نظر و گفتگو درباره آموزش کامل کانفینگ آپاچی در سی پنل whm : میتوانید به انجمن پشتیبانی پی سی وب مراجعه نمایید.
  • آدرس انجمن تخصصی پی سی وب : forum.p30web.org
  • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.


گروه طراحی و برنامه نویسی پی سی وب ، طراحی سایت ، پشتیبانی سایت ، سئو و بهنیه سازی