چگونگی انتخاب یک پسورد مطمئن و مناسب

صفحه اصلی امنیت چگونگی انتخاب یک پسورد مطمئن و مناسب

چگونگی انتخاب یک پسورد مطمئن و مناسب

تاریخ انتشار : 11 سال پیش : 05 ژوئن 2013 بازدید : 10164نمایش

داشتن یک پسورد مطمئن، احتمال هک شدن و لو رفتن اطلاعات را در فضای مجازی کاهش می دهد.

کارشناسان موسسه کانادایی Deloitte  معتقد اند پسوردهای ساخته شده توسط کاربران، کمترین مقاومت را در برابر هکرها از خود نشان می دهند. بر اساس تحقیقات این موسسه نشان می دهد ۹۰ درصد از پسوردهای ایجاد شده توسط کاربران، فقط چند ثانیه از وقت یک هکر را می گیرد.
رمزهای عبور قوی به رمزهایی گفته می شود که حداقل از ۸ کاراکتر تشکیل شده باشد .

رمز عبور قوی به رمزی گفته میشود که  شامل حداقل 8 کاراکتر متشکل از اعداد وحروف کوچک وبزرگ باشد

بعنوان مثال دو رمز “password” و “۱۲۳۴۵۶″ رمزهای مورد علاقه کاربران محتلف است. این پسورد ها و مشابه آنها معمولا در کسری از ثانیه توسط هکرها شکسته می شوند. همچنین متد موسوم به Crowd-Hacking نیز به هکر ها کمک می کند تا پسوردها را زودتر بدست بیاورند. این متد هزاران ماشین را بهم پیوند زده تا امر محاسبه و حدس در نرم افزارهای brute force را تسهیل بخشد.

1-هرگز پسورد خود را ساده انتخاب نکنید. زیرا داشتن پسورد ساده کار هکر را راحت تر کرده و به آسانی میتواند پسورد شما را بدست آورد.

2-هیچگاه مشخصات فردی را برای پسورد خود انتخاب نکنید. زیرا اگر کسی مشخصات شما را داشته باشد می تواند پسورد شما را حدس زده و از آن سوء استفاده نماید. مثلا نام ,نام خانوادگی,شماره شناسنامه, شماره تلفن, تاریخ تولد و… نمیتواند پسورد مناسبی باشد.

3-همیشه سعی کنید از ترکیب اعداد و حروف کوچک و بزرگ در پسورد خود استفاده نمایید.

4-استفاده از Space (فاصله) و Shift+123 (@#$%^&*) تا حد زیادی از لو رفتن پسورد جلوگیری میکند.
برای اکانت های مهم خود از پسوردهای مشابه استفاده نکنید. مثلا” اگر اکانت دو اینترنت بانک مختلف شما مشابه یکدیگر است، با داشتن نام کاربری به راحتی می توان به اطلاعات و حساب هر دو بانک دستیابی پیدا کرد.

5-تا حد ممکن در اماکن عمومی مانند کافی نت ها یا محل کار، وارد اکانت های مهم خود نشوید و اگر مجبور به این کار هستید. مراقب keylogger ها و همچنین “مانیتنور” بودن سیستم خود باشید. چراکه در هر دو حالت امکان لو رفتن پسورد  وجود دارد.

6-پس از استفاده از ایمیل یا اکانت های دیگر خود، حتما” از محیط مدیریت خارج شوید. (کلید خروج یا Logout را بزنید)

7-سیستم شما هم می تواند به انواع بدافزار، ویروس، تروجان و … آلوده شود پس همواره روی سیستم خود یک آنتی ویروس مناسب داشته باشید که بتواند بصورت مداوم آپدیت شود.

8-از ترفندهای هکرها در بدست آورن اطلاعات اکانت افراد، استفاده از صفحات و فرم های مجازی مشابه با صفحات یا فرم های اصلی است. پس در وارد کردن اطلاعات خود در فرم های نمایش داده شده، مطمئن باشید.

استفاده از پیشنهادهای بالا برای انتخاب پسورد تا حد زیادی از هک شدن شما جلوگیری میکند. با توجه به موارد گفته شده اگر پسورد ضعیفی دارید در اولین فرصت آن را به یک پسورد قوی و قابل اطمینان تغییر و ارتقاء دهید.

 

لینک کوتاه مطلب : https://www.p30web.org/?p=484

موضوع :

دیدگاه کاربران :

  • جهت تبادل نظر و گفتگو درباره چگونگی انتخاب یک پسورد مطمئن و مناسب : میتوانید به انجمن پشتیبانی پی سی وب مراجعه نمایید.
  • آدرس انجمن تخصصی پی سی وب : forum.p30web.org
  • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.


گروه طراحی و برنامه نویسی پی سی وب ، طراحی سایت ، پشتیبانی سایت ، سئو و بهنیه سازی